Boegschroeven inbouw en reparatie - aricom yachtservice

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Boegschroeven inbouw en reparatie

Services > Technisch onderhoud

Aricom staat bekend om het inbouwen van boegschroeven met MAXIMALE performance. Diverse merken boegschroef worden door ons geplaatst (MAX-POWER, VETUS, SIDE-POWER) In staal, hout, polyester en aluminium schepen.  Door gebruik te maken van de juiste materialen, en positionering van de schroeven kunnen wij vaak met een kleinere boegschroef uit de voeten dan onze concurrenten. Waar anderen een 60 kgf plaatsen, durven wij vaak een 45 kgf te plaatsen. Dit is zeker interressant bij snelle moderne zeiljachten, omdat hiervoor minder accucapaciteit nodig is , en tevens een behoorlijke gewichtsbesparing wordt behaalt ten opzichte van de zwaarder boegschroeven. Ook de efficiency bij zowel hoge als  lage snelheid kan hierdoor gunstiger worden beinvloedt.
Ook onze zelfgefabriceerde polyester hektunnels geven bij polyester motorschepen vaak een beter rendement dan de
standaard tunnels. Door volledige integratie met de polyester romp en de afwerking lijkt het of de hekschroef af fabriek gemonteerd is. Uiteraard kunnen wij de meeste merken leveren, vaak zullen we bij plaatsing van een hekschoef het zelfde merk gebruiken als boegschroef. Echter onze voorkeur gaat uit naar Max-Power boeg- en hekschroeven. Dit zijn naar onze mening de beste op de markt. We zijn  reeds jaren dealer van dit merk en hebben reeds ook enkele Compact Retracts boegschroeven geplaatst. Dit zijn DE intrekbare boegschroeven voor de snelle zeilschepen tot 14 meter.
Bij ons worden de boegschroeven geheel verzorgd ingebouwd. Dit betekent:

  • Optimale positie tunnel.

  • Geheel verzorgde afwerking. Tunnel geschilderd aan binnen- en buitenzijde van het schip en voorzien van antifouling

  • Zware bekabeling en aangeperste kabelschoenen.

  • Indien nodig wordt accucapaciteit aangepast en voorzien van de juiste lading.

  • Veligheden zoals hoofdschakelaars en zekeringen, in hoofdstroom en stuurstroom leidingen.

  • Geen losse bekabeling door de bilge en kastjes. Alle bekabeling ligt vast.

  • Montage van panelen bij stuurstand, of indien gewenst voorzien van afstandsbediening, met eventuele koppeling naar de ankerlier of iets dergelijks.





 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu